Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

«Όχι» Βορίδη για την εφεδρεία στις συγκοινωνίες

Ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης η συνάντηση του υπουργού Οικονομικών, Ευάγγελου Βενιζέλου και του υπουργού Υποδομών, Μάκη Βορίδη, κατά την ο οποία ο κ. Βορίδης ζήτησε από τον κ. Βενιζέλο να βρεθεί η «φόρμουλα» που θα εξαιρεί ειδικότητες στις συγκοινωνίες και στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, από την εργασιακή εφεδρεία.

Όπως δήλωσε ο κ. Βορίδης μετά τη συνάντησή του με τον κ. Βενιζέλο, αναμένονται παρεμβάσεις σε κυβερνητικό επίπεδο, καθώς θα διερευνηθεί μέσω των συναρμοδίων υπουργείων Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης το κατά πόσον θα μπορούσε να υπάρξει μία ρύθμιση που θα εξισορροπούσε το μέτρο της εφεδρείας σε συγκεκριμένες κομβικής σημασίας ειδικότητες, δίχως, όμως να προκαλέσει την έκρηξη άλλων κατηγοριών εργαζομένων του δημοσίου και των ΔΕΚΟ. 

«Έχω αναπτύξει και στο Υπουργικό Συμβούλιο τη θέση μου, ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με κάποιες παρεμβάσεις οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του θεσμού της εφεδρείας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κυρίως δηλαδή σε αυτές τις υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο, αλλά και στην Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας. Από την οριζόντια αυτή εφαρμογή, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί συγκοινωνιακό έργο, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν και έσοδα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Βορίδης τόνισε ότι η παράταση στη μη εφαρμογή της εφεδρείας στις συγκοινωνίες «θα ήταν μία λύση» και ζήτησε να ερευνηθούν οι ενδεχόμενες επιπτώσεις της στις δημόσιες μεταφορές. «Δεν μπορεί π.χ. να αναδιοργανώνουμε μια εταιρεία βγάζοντας στην εφεδρεία, λέω, 450 οδηγούς αλλά να μην έχουμε δει τι επίπτωση έχει αυτό στις συγκοινωνίες» συμπλήρωσε. 

«Τα οριζόντια μέτρα δεν είναι ορθολογικά. Όταν λέμε ότι θα φύγουν αυτοί που είναι τα δύο τελευταία χρόνια, προφανώς δεν είναι ορθολογικό, είναι απολύτως τυχαίο. Μπορεί να φεύγουν 450 οδηγοί και 5 διοικητικοί. Αυτό δεν είναι ορθολογικό. Άρα λοιπόν, είναι ξεκάθαρο, ότι αυτό δεν υφίσταται. Και ξαναλέω, αυτό έχει επιπτώσεις οι οποίες δεν είναι ευχερώς αναπληρώσιμες. Διότι τον οδηγό δεν μπορώ να τον μετατάξω από κάπου. Τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορώ να τον μετατάξω από κάπου. Ούτε άμεσα εκπαιδεύονται. Δεν μπορώ να πάρω κάποιον και να τον πάω κάπου αλλού. Δεν υπάρχει αυτή η ευκολία» τονισε ο υπουργός Υποδομών. Μάλιστα, ο κ. Βορίδης τόνισε ότι οι εταιρείες του ΟΑΣΑ αλλά και η ΥΠΑ είναι παραγωγικοί φορείς, που προσφέρουν έσοδα στο δημόσιο. 

Την ίδια ώρα, Μετά πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι ο κ. Βενιζέλος επεσήμανε πως το θεσμικό πλαίσιο του νέου νόμου για την εφεδρεία σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αλλάξει καθώς, άλλωστε, αποτελεί και δέσμευση της κυβέρνησης προς τους Ευρωπαίους εταίρους μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: