Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Αλλαγή πλεύσης στο υπουργείο Υποδομών Μετά τα ταξί αλλάζει ρότα και στην εφεδρεία


Για δεύτερη φορά μέσα σε μία εβδομάδα από τον σχηματισμό της κυβέρνησης εθνικής ενότητας, ο νέος υπουργός Υποδομών, κ. Μ. Βορίδης έρχεται να διαφοροποιηθεί επί της ουσίας από τον προκάτοχό του και νυν αναπληρωτή υπουργό Άμυνας, κ. Ι. Ραγκούση.
Μετά τα ταξί, για την απελευθέρωση των οποίων ο υπουργός Υποδομών εξήγγειλε ότι εξετάζεται η θέσπιση πληθυσμιακών κριτηρίων, αλλάζοντας έτσι τον «πυρήνα» του νομοσχεδίου Ραγκούση, ο κ. Βορίδης μίλησε την Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο για την ανάγκη προσωρινής αναστολής κι επανεξέτασης του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ (ΟΟΣΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ), ούτως ώστε να αναλυθούν οι επιπτώσεις του.

Όπως πληροφορείται «Το Βήμα», ο κ. Βορίδης θεωρεί ότι θα ήταν εσφαλμένη η οριζόντια εφαρμογή του μέτρου της εφεδρείας στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις, καθώς ήδη εκτελούν τα δικά τους προγράμματα εσωτερικής αναδιάθρωσης, ενώ εκκρεμούν κρίσιμα ζητήματα, όπως τα οργανογράμματά τους.

Μόνο προβλήματα στις ΔΕΚΟ
Είναι ενδεικτικό ότι ήδη τα δρομολόγια του συστήματος αστικών συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν πρόβλημα και κυκλοφορούν με λιγότερες συχνότητες, καθώς λόγω του πρόσφατου νόμου πραγματοποιήθηκαν εκατοντάδες μετατάξεις, συχνά αμφισβητούμενες, όπως για παράδειγμα η μεταφορά προσωπικού από τις συγκοινωνίες με καθήκοντα φύλακα στο υπουργείο Υποδομών.

Ακόμη, όπως διαπιστώνουν υψηλόβαθμα στελέχη των μεταφορικών ΔΕΚΟ, το περιβόητο bussiness plan έχει πεταχτεί πλέον στα σκουπίδια θεωρούμενο ως εκτός πραγματικότητας, ενώ η τυχόν κατά γράμμα εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των συγκοινωνιών, που προβλέπει «πλαφόν» στην κρατική χρηματοδότηση των ελλειμμάτων, θα απέσυρε αύριο τα μισά λεωφορεία και τρόλεϊ από τους δρόμους.

Περισσότερο περίπλοκη είναι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο, καθώς η επιβίωση της μίας εταιρίας εξαρτάται από την ύπαρξη της άλλης, διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλει τέλη στον ΟΣΕ για την χρήση του τροχαίου υλικού και της υποδομής, τα οποία αποτελούν και τους μοναδικούς του πόρους.

Έτσι, έαν τεθούν σε εφεδρεία μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μειωθούν τα δρομολόγια, που ήδη εκτελούνται οριακά, ενώ θα χαθεί μεταφορικό έργο. Αντίστοιχα, εάν απομακρυνθούν σταθμάρχες του ΟΣΕ, θα λειτουργούν λιγότεροι σταθμοί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα μπορεί να τους εξυπηρετήσει. «Είναι φαύλος κύκλος» σχολιάζουν πηγές των σιδηροδρόμων.

Μάλιστα, δεδομένου ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ - μαζί με την μονάδα συντήρησης του ΟΣΕ- βαίνουν προς αποκρατικοποίηση, οτιδήποτε διαταράξει την εύρρυθμη λειτουργία της, απομειώνει την αξία και την επενδυτική ελκυστικότητά της.

Παράλληλα, το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για την δέσμευσή του υπουργείου Υποδομών προς την Τρόικα για μηδενισμό των ελλειμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το τέλος του έτους, καθώς μόνον οι απεργίες που προκαλεί το ενδεχόμενο της εφεδρείας, προκαλούν καθίζηση στα έσοδα.

Εντός των ημερών αναμένονται και άλλες πρωτοβουλίες για τον τομέα των δημοσίων έργων, όπου εκκρεμεί η λύση για τις συμβάσεις παραχώρησης και η υπογραφή της συμφωνίας με την Siemens για την τηλεδιοίκηση των νέων σταθμών του Μετρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: