Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Μ. Βορίδης Η κυβέρνηση έχει σαφή στόχο και εντολή, οι εκλογές, δεν μπορεί να αργήσουν


Με συνέντευξή του στον «ΤτΚ», ο κ. Μάκης Βορίδης δηλώνει ότι η αγορά των ταξί θα απελευθερωθεί αλλά «όχι άναρχα», διατυπώνει τις ενστάσεις του για την εφεδρεία και αφήνει ανοιχτό το παράθυρο για μείωση του εισιτηρίου των διοδίων για τους πολίτες που μένουν εντός της Αττικής, λίγα χιλιόμετρα μετά τους σταθμούς. Ο κ. Βορίδης θέτει ως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου την επανεκκίνηση της κατασκευής των μεγάλων οδικών αξόνων και χαρακτηρίζει την κυβέρνηση Παπαδήμου ως «κυβέρνηση εθνικής ανάγκης και όχι προγραμματικής ή ιδεολογικής σύγκλισης».

Θεωρείτε ότι μπορεί μια κυβέρνηση, που έχει προκύψει χωρίς εκλογές αλλά αποτελεί προϊόν συμφωνίας και της έχει ανατεθεί μεταβατικός ρόλος, να φέρει αλλαγή πολιτικής που είναι αναγκαία για να πάει η χώρα μπροστά;
Η συγκεκριμένη κυβέρνηση έχει συγκεκριμένους και σαφείς στόχους, συγκεκριμένη και σαφή εντολή: υλοποίηση των δεσμεύσεων που πηγάζουν από τη συμφωνία της 26 Οκτωβρίου 2011 και των οικονομικών πολιτικών που συνδέονται με αυτήν, απεμπλοκή και εκταμίευση της 6ης δόσης, διαπραγμάτευση της νέας δανειακής συμβάσεως και του συναπτόμενου με αυτήν προγράμματος οικονομικής πολιτικής, εφαρμογή του PSI και εκταμίευση της δόσης των 80 δισ. Σε αυτά θα κριθεί η κυβέρνηση αυτή καθώς δεν αποτελεί κυβέρνηση ιδεολογικής ή προγραμματικής σύγκλισης.

Η ίδια συμφωνία αναφέρει ότι οι εκλογές θα διεξαχθούν στις 19 Φεβρουαρίου. Πιστεύετε ότι ο χρόνος είναι αρκετός για παραγωγή έργου ή θα πρέπει να παραταθεί η θητεία της μεταβατικής κυβέρνησης;
Πάντως οι στόχοι θα πρέπει να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατό και να οδηγηθούμε σε εκλογές. Οι εκλογές δεν είναι δυνατόν να βραδύνουν.

Στην κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου ασκούσατε σκληρή κριτική στο ΠΑΣΟΚ για καθυστερήσεις και έλλειψη πολιτικής βούλησης στην προώθηση των μεταρρυθμίσεων. Σήμερα, στο θέμα της εφεδρείας φέρνετε εσείς εξαιρέσεις και έχει ήδη καταγραφεί η πρώτη πολιτική αντιπαράθεση με τον κ. Ρέππα. Με τη διαφοροποίησή σας, διεκδικείτε το ρόλο του «αντάρτη» του Μνημονίου για να μην αναλάβετε το πολιτικό κόστος;
Δεν είναι έτσι. Θέλω να είμαι σαφής. Εγώ δεν θέτω ζήτημα γενικότερα για την εφεδρεία, ανεξαρτήτως της γενικής μου θέσεως για αυτό. Η εφεδρεία είναι οριζόντιο και ανορθολογικό μέτρο, αποτελεί όμως νόμο του κράτους και η διοίκηση, και σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται και οι αιρετοί της ιεραρχίας, πρέπει να το εφαρμόσει. Θέτω όμως ένα ειδικό ζήτημα, απολύτως στοχευμένο, που έχει να κάνει με τους φορείς που παρέχουν συγκοινωνιακό έργο. Αυτοί οι φορείς έχουν ήδη από τον περασμένο Ιούνιο υποστεί μία μεγάλη μείωση στο προσωπικό τους και έχει ήδη εξορθολογισθεί η λειτουργία τους. Εχουν μάλιστα ήδη επιχειρησιακά σχέδια τα οποία τηρούν ικανοποιητικά. Διαπιστώνω λοιπόν ότι αν στους φορείς αυτούς εφαρμοσθεί η εφεδρεία οριζοντίως, χωρίς να εξορθολογισθεί με συγκεκριμένες εξαιρέσεις ειδικοτήτων, αυτό θα έχει αρνητικές συνέπειες και στην εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και στη συγκέντρωση εσόδων. Αν δηλαδή τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς οδηγοί, μηχανοδηγοί, εργοδηγοί, τεχνικοί, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αυτό θα οδηγήσει σε περικοπή δρομολογίων άρα σε απώλεια εισιτηρίων και εσόδων υπερπτήσεων. Δηλαδή ένα μέτρο χωρίς αξιόλογες θετικές δημοσιονομικές συνέπειες θα οδηγήσει σε σοβαρές επιπτώσεις στα έσοδα. Και αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά εκθέσεις των ιδιωτικών τεχνικών συμβούλων, των εταιριών δηλαδή που παρακολουθούν την εκτέλεση των επιχειρησιακών σχεδίων.

Για το δεύτερο κρίσιμο θέμα που διαχειρίζεστε, αυτό των ταξί, θα κινηθείτε στη λογική Ρέππα ή Ραγκούση;
Η αγορά των ταξί θα απελευθερωθεί αλλά όχι άναρχα, με κανόνες και κριτήρια συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά. Αν στη μία άκρη βρίσκεται η λογική τού «όποιος θέλει, όποτε θέλει παίρνει άδεια» και στην άλλη η λογική ότι είναι αδύνατον να εκδοθεί μία καινούργια άδεια, ανάμεσα σε αυτές τις δύο ακραίες λογικές υπάρχει ένα μεγάλο εύρος δυνατών ρυθμίσεων.

Πάγια θέση του ΛΑ.Ο.Σ. είναι ότι βασική προϋπόθεση για συμμετοχή σε κυβερνητικό σχήμα είναι η κατάργηση του νόμου Ραγκούση για τους μετανάστες. Θα θέσετε το θέμα ή έπαψε να αποτελεί προϋπόθεση για να μη δημιουργήσετε ενδοκυβερνητικές έριδες;
Το ζήτημα θα τεθεί, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση Παπαδήμου είναι μία κυβέρνηση εθνικής ανάγκης και όχι μία κυβέρνηση προγραμματικής ή ιδεολογικής σύγκλισης.

Επειδή σ’ αυτή τη χώρα η οικονομική δυνατότητα των πολιτών δοκιμάζεται και είναι τομέας ευθύνης σας, σκέφτεστε να επανεξετάσετε το θέμα της μείωσης των διοδίων;
Ουδέποτε έχω υποστηρίξει τη μείωση των διοδίων. Εχω όμως υποστηρίξει ότι είναι παράλογο και άδικο να πληρώνεται το σύνολο του ποσού από ανθρώπους που μένουν εντός της Αττικής λίγα χιλιόμετρα μετά τους σταθμούς των διοδίων. Ως προς αυτό ευελπιστώ ότι θα μπορέσουμε να βρούμε μία λύση στα πλαίσια της συνολικής διαπραγμάτευσης που πρέπει να γίνει για να επανεκκινήσει η κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων. Αξίζει να προσθέσω ότι αυτά τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, οι μεγάλοι δρόμοι, αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου μας.

Τελικά, το πείραμα της πολυκομματικής κυβέρνησης πιστεύετε ότι θα πετύχει; Από τη μικρή έως τώρα εμπειρία σας, θεωρείτε ότι η αντιμετώπιση της εθνικής πρόκλησης είναι το ζητούμενο ή σε κάθε απόφαση συνυπολογίζεται το κομματικό όφελος;
Δεν νομίζω ότι ασχολείται κανείς με το κομματικό όφελος. Αλλά βεβαίως πρέπει η κυβέρνηση να ακούει και την αγανάκτηση, την απελπισία και την αγωνία των πολιτών και στα πλαίσια μίας αδήριτης δημοσιονομικής ανάγκης να κάνει ό,τι μπορεί για να μετριάζει τις επιπτώσεις.

Ο ΛΑ.Ο.Σ. πιστεύετε ότι θα είναι κερδισμένος ή χαμένος από τη συμμετοχή του στη μεταβατική κυβέρνηση;
Τέτοιες ώρες, τέτοια θα λέμε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: