Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Παρεμβάσεις σε ωράριο και αποζημιώσεις εντός του πακέτου

Νέες σκληρές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις περιλαμβάνονται στο πακέτο των μέτρων που θα συζητήσουν αύριο ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και οι πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος και της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με την απαίτηση της τρόικας για μείωση του μισθολογικού κόστους αποχώρησης των εργαζομένων. Συγκεκριμένα εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης κατά 2 μήνες της προαναγγελίας απόλυσης για την λήψη του 50% της αποζημίωσης. Ωστόσο σημειώνεται ότι η τρόικα επιμένει και στην περαιτέρω μείωση κατά 50% της αποζημίωσης, δηλαδή 25%.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, πρόκειται για μια σκληρή διαπραγμάτευση μεταξύ της τρόικας και της κυβέρνησης για τις εργασιακές αλλαγές, η οποία θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες. Όσον αφορά το ωράριο, η κυβέρνηση φαίνεται να αποδέχεται το ελαστικό 8ωρο, δηλαδή να μπορεί να εργαστεί κάποιος μια ώρα πριν ή μια ώρα μετά το ωράριο των καταστημάτων, ενώ φαίνεται να αποδέχεται τις 11 ώρες συνεχούς ανάπαυσης μεταξύ βαρδιών, αντί 12 που ισχύει τώρα. 

Αναλυτικότερα οι δανειστές σχετικά με το ωράριο ζητούν αύξηση των ημερών εργασίας (από τις πέντε στις έξι), αλλά και αποσύνδεσή από το ωράριο των καταστημάτων από αυτό του προσωπικού. 

Συγκεκριμένα ζητούν ένας εργαζόμενος να απασχολείται ανεξάρτητα από τις ώρες που ένα κατάστημα είναι σε λειτουργία. Στο τραπέζι είναι και το λεγόμενο ελαστικό οκτάωρο, δηλαδή η δυνατότητα του εργοδότη να απασχολεί περισσότερες ώρες έναν εργαζόμενο για συγκεκριμένο διάστημα και λιγότερες ώρες για ένα αντίστοιχο διάστημα. Για το διάστημα που εφαρμόζεται το μέτρο δεν δίνονται χρήματα για υπερωριακή απασχόληση. 

Η κυβέρνηση δεν αποδέχεται αύξηση των ημερών εργασίας ενώ καταθέσει εναλλακτική πρόταση ο εργαζόμενος να εργάζεται μία ώρα πριν ανοίξει το κατάστημα και μία ώρα αφού κλείσει, αρκεί να είναι μέσα στο 8ωρο του. 

Σχετικά με την ελάχιστη ημερησία ανάπαυσης η κυβέρνηση φαίνεται να αποδέχεται την κοινοτική οδηγία που ισχύει σε όλες τις χώρες και προβλέπει 11 ώρες αντί 12 που ισχύει σήμερα. Δηλαδή εάν ο εργαζόμενος εργάζεται μέχρι τις 10 το βράδυ να πηγαίνει την άλλη μέρα στην εργασία τους μετά από 11 ώρες ανάπαυση. 

Όσον αφορά τις βάρδιες και την ενημέρωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, η κυβέρνηση φαίνεται να μην συζητά αλλαγές σχετικά με τον ελάχιστο/ μέγιστο χρόνο ανάμεσα στις πρωινές και τις απογευματινές βάρδιες. 

Ασφαλιστικό


Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται ότι έχει «κλειδώσει» η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 χρόνια για όλες τις ομάδες ασφαλισμένων, με το γενικό όριο να πηγαίνει από τα 65 στα 67 ενώ αποφασίστηκε η κατάργηση της 13ης και της 14ης κύριας και επικουρικής σύνταξης, αλλά και του 13ου και του 14ου μισθού στον δημόσιο.

Στον αντίποδα, το ύψος των συντάξεων που θα ξεκινήσουν οι περικοπές δεν έχει κλειδώσει ακόμη, ωστόσο τα σενάρια αναφέρουν ότι θα ξεκινήσει από τα 1.000 ευρώ και πάνω (συνολικά κύρια και επικουρική), ενώ ακόμη εξετάζεται εάν θα υποστούν μειώσεις οι συντάξεις του ΟΓΑ. 


Πίνακας αποζημιώσεων μετά τις επικείμενες αλλαγές

Χρόνος ΕργασίαςΧρόνος Προειδοποίησης που ισχύειΝέος Χρόνος Προειδοποίησης που θα ισχύσειΠοσό Αποζημίωσης
2 μήνες-1 έτος1 μήνας1 μήνας1/2 μισθού
1-2 έτη1 μήνας1 μήνας1 μισθός
2-4 έτη2 μήνες1 μήνας1 μισθός
4-5 έτη2 μήνες1 μήνας1,5 μισθός
5-6 έτη3 μήνες1,5 μήνας1,5 μισθός
6-8 έτη3 μήνες1,5 μήνας2 μισθοί
8-10 έτη3 μήνες1,5 μήνας2,5 μισθοί
10-11 έτη4 μήνες 2 μήνες 3 μισθοί 
11-12 έτη4 μήνες 2 μήνες 3,5 μισθοί 
12-13 έτη4 μήνες 2 μήνες 4 μισθοί 
13-14 έτη4 μήνες 2 μήνες 4,5 μισθοί 
14-15 έτη4 μήνες 2 μήνες 5 μισθοί 
15-16 έτη5 μήνες 3 μήνες 5,5 μισθοί 
16-17 έτη5 μήνες 3 μήνες6 μισθοί 
17-18 έτη5 μήνες 3 μήνες 6,5 μισθοί 
18-19 έτη5 μήνες 3 μήνες 7 μισθοί 
19-20 έτη5 μήνες 3 μήνες 7,5 μισθοί 
20-21 έτη6 μήνες 4 μήνες 8 μισθοί
21-22 έτη6 μήνες4 μήνες 8,5 μισθοί 
22-23 έτη6 μήνες 4 μήνες 9 μισθοί 
23-24 έτη6 μήνες 4 μήνες 9,5 μισθοί 
24-25 έτη6 μήνες 4 μήνες 10 μισθοί
25-26 έτη6 μήνες 4 μήνες 10,5 μισθοί 
26-27 έτη6 μήνες4 μήνες11 μισθοί 
27-28 έτη 6 μήνες 4 μήνες  11,5 μισθοί 
28 έτη και άνω  6 μήνες4 μήνες12 μισθοί 

Τα πάνω – κάτω στις συντάξεις

Αναπόφευκτη φαίνεται ότι είναι, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 χρόνια από τα 65 στα 67 η οποία ωστόσο μπορεί να αγγίξει και τα 5 έτη ανάλογα με την προϋπηρεσία και την κατηγορία του ασφαλισμένου. 

Παράλληλα στο πακέτο των μέτρων περιλαμβάνεται η αύξηση των ετών απασχόλησης από 15 στα 20 χρόνια για την λήψη κατώτατης σύνταξης, οι μειώσεις στα εφάπαξ με την επιβολή ειδικής εισφοράς από 1-3% σε συντάξεις που οι ασφαλισμένοι έλαβαν υψηλότερα εφάπαξ από όσο θα έπρεπε για την βιωσιμότητα του ταμείου, αλλά και η περικοπή επιδομάτων πρόνοιας υιοθετώντας εισοδηματικά κριτήρια. 

Η νέα παρέμβαση στο ασφαλιστικό παρουσιάζεται από κυβερνητικές πηγές ως σημείο - κλειδί για την συμφωνία με την τρόικα στο νέο πακέτο μέτρων και απασχολεί την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, η οποία σήμερα και αύριο θα έχει συναντήσεις με μέλη και τον επικεφαλής της ομάδας task force, Χορστ Ραϊχενμπαχ.


Πότε θα ισχύσει

Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να αρχίσει από το 2013, ενώ άγνωστο παραμένει εάν θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις ή εξαιρέσεις για κατηγορίες ασφαλισμένων, καθώς σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο η ρύθμιση αναμένεται να επηρεάσει παλαιούς και νέους ασφαλισμένους που δεν έχουν προλάβει να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ενώ το μέτρο θα συμπαρασύρει και τα ενδιάμεσα όρια ηλικίας.

Οι αλλαγές θα αφορούν σίγουρα τον ιδιωτικό τομέα ενώ ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί εάν θα αφορά το δημόσιο καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε εμπόδια στην εφαρμογή του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος των δημοσίων υπαλλήλων. Η αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης σίγουρα θα γίνει σε δύο δόσεις: το όριο ηλικίας θα πάει στο 66ο έτος από την 1η Ιανουαρίου 2013 και στο 67ο έτος από την 1η Ιανουαρίου 2014. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου, η αλλαγή αυτή θα φέρει έσοδα ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ ετησίως, ενώ «τυχεροί» είναι όσοι αποχωρήσουν μέχρι το τέλος του έτους.

Ουσιαστικά οι παρεμβάσεις στα όρια ηλικίας που έχουν τεθεί επί τάπητος είναι δύο:

1. Η αύξηση του γενικού ορίου συνταξιοδότησης κατά μία διετία, δηλαδή από το 65ο στο 67ο έτος. Το μέτρο αγγίζει το σύνολο των νέων ασφαλισμένων, που μπήκαν στην αγορά εργασίας μετά την 1η Ιανουαρίου 1993. Ωστόσο ανατροπές έρχονται και για χιλιάδες ασφαλισμένους που μπήκαν στην αγορά εργασίας πριν από το 1993 αλλά δεν έχουν προλάβει να θεμελιώσουν δικαίωμα. Να σημειωθεί πως στον δημόσιο τομέα η θεμελίωση γίνεται με 25ετία, ενώ στα ασφαλιστικά ταμεία απαιτείται να συμπληρωθούν τόσο τα έτη ασφάλισης όσο και το όριο ηλικίας (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων). Οι μέχρι τώρα πληροφορίες αναφέρουν πως ειδικό καθεστώς μπορεί να υπάρξει μόνο για τους εργαζόμενους στα βαρέα, ενώ φαίνεται πως δεν διασώζονται οι μητέρες ανηλίκων.

2. Η αύξηση κατά μία διετία των ειδικών ορίων συνταξιοδότησης, που επιτρέπουν την έξοδο πριν τα 65. Αυτό μεταξύ άλλων θα επηρεάσει όσους παίρνουν μειωμένη σύνταξη, τους εργαζόμενους στα βαρέα αλλά και όσους έχουν 35 έτη ασφάλισης. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν τελικά θα υπάρξουν μεταβατικές ρυθμίσεις για τους ασφαλισμένους πριν το 1993 που δεν έχουν προλάβει να θεμελιώσουν δικαίωμα.

Έτσι, κατά δύο χρόνια θα αυξηθούν και τα «ενδιάμεσα» όρια ηλικίας που επιτρέπουν την έξοδο πριν από τα 65 έτη. Τυχόν αύξηση της ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 θα επηρεάσει άμεσα και όσους ασφαλισμένους θέλουν να αποχωρήσουν με ειδικές διατάξεις (π.χ. μειωμένη σύνταξη, βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα). Μεταξύ άλλων θα επηρεαστούν οι ασφαλισμένοι που έχουν 35ετία. Το διάστημα 2013 έως 2015 προβλεπόταν σταδιακή αύξηση των απαιτούμενων ετών ασφάλισης. Σε περίπτωση που επισπευσθούν οι αλλαγές τη νέα χρονιά θα απαιτούνται 40 έτη ασφάλισης και το 60ό έτος της ηλικίας. Η ρύθμιση αυτή θα ισχύσει σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία και επομένως επηρεάζονται εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ και τράπεζες, μισθωτοί ιδιωτικού τομέα, ελεύθεροι επαγγελματίες και ανεξάρτητα απασχολούμενοι. Στα περισσότερα Ταμεία η μειωμένη σύνταξη καταβάλλεται σήμερα στα 60. 

Σε περίπτωση που το όριο για πλήρη σύνταξη πάει στα 67, η μειωμένη σύνταξη θα καταβάλλεται στα 62. Η αύξηση αναμένεται να γίνει σε μία διετία, δηλαδή το όριο να πάει στα 61 το 2013 και στα 62 το 2014.

Πως διαμορφώνονται τα όρια ηλικίας από 1.1.2013

ΙΚΑ 

Άνδρες ασφαλισμένοι πριν το 1993 (Κάθε έτος εργασίας αντιστοιχεί σε 300 ημέρες ή 300 ένσημα):

- Με 4.500 και στα 65 που ισχύει σήμερα η σύνταξη θα πάει στα 66 το 2013 και στα 67 το 2014 

- Με 4.500 και στα 60 μειωμένη η σύνταξη θα πάει στα 61 το 2013 και στα 62 το 2014

- Με 10.000 ημέρες ασφάλισης και στα 64 η σύνταξη θα πάει στα 65 το 2013 και στα 66 το 2014

- Με 10.500 ημέρες ασφάλισης και στα 60 η σύνταξη θα πάει στα 61 το 2013 και στα 62 το 2014 

Γυναίκες ασφαλισμένες πριν το 1993:

- Με 4.500 ημέρες ασφάλισης θεμελιώνει δικαίωμα στα 62 σήμερα το 2013 θα πρέπει να συμπληρώσει το 63ο και το 2014 το 64ο 

- Με 4.500 μπορεί να πάρει σήμερα μειωμένη στα 57 ενώ το 2013 στα 58 και το 2014 στα 59 

- Με 10.000 ένσημα παίρνει πλήρης στα 58 και 6 μήνες και το 2013 στα 59 και 6 μήνες ενώ το 2014 στα 60 και 6 μήνες. 

Άνδρες - γυναίκες ασφαλισμένοι πριν το 1993, υπαγόμενοι στο καθεστώς Bαρέων και Aνθυγιεινών Eπαγγελμάτων:

- Με 10.500 παίρνει πλήρης σύνταξη στα 56 και 6 μήνες και μειωμένη στα 54 και 6 μήνες, το 2013 θα πάρει στα 57 και 6 μήνες πλήρης και στα 55 και 6 μήνες μειωμένη, ενώ το 2014 θα πάρει στα 58 και 6 μήνες πλήρη και στα 56 και 6 μήνες μειωμένη.

Γυναίκες ασφαλισμένες πριν το 1993 που υπάγονται στο καθεστώς ασφάλισης των Bαρέων και Aνθυγιεινών Eπαγγελμάτων

- Με 4.500 ένσημα μπορεί να πάρει σύνταξη στα 57 σήμερα, το 2013 στα 58 και το 2014 στα 59.

Γυναίκες - μητέρες με ανήλικα παιδιά ασφαλισμένες πριν το 1993

- Με 5.500 ημέρες ασφάλισης μπορεί να πάρει σήμερα πλήρης στα 60 και μειωμένη στα 55, το 2013 61 πλήρης και 56 μειωμένη ενώ το 2014 62 πλήρης και 57 μειωμένη. Σε περίπτωση που μητέρες έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα 31/12/2010, δηλαδή έχουν συμπληρώσει 5.500 ημέρες ασφάλισης το όριο ηλικίας για να βγουν στη σύνταξη είναι 55 ετών για πλήρη και 50 μειωμένη σύνταξη. Όσες όμως συμπληρώνουν 5.500 ημέρες μέσα στο 2012 τότε βγαίνουν με τα προηγούμενα όρια. 

Ελεύθεροι επαγγελματίες

- Με 37 έτη σήμερα συνταξιοδοτούνται στο 60ο έτος, το 2013 θα συνταξιοδοτηθούν στο 61ο και το 2014 στο 62ο.

Κι άλλες αλλαγές - Αύξηση του ορίου για την κατώτατη σύνταξη. Σήμερα μπορεί κάποιος να βγει στη σύνταξη στα 65 χρόνια, με 15 χρόνια εργασίας. Αυτό θα αλλάξει, ώστε το όριο να πάει στα 67 χρόνια, με 20 χρόνια εργασίας και 6.000 ένσημα.

- Περικοπή του εφάπαξ σε ελλειμματικά ταμεία, τα οποία εμφανίζουν απόκλιση μεταξύ των εισφορών και του εφάπαξ βοηθήματος. Μάλιστα θα επιβληθεί ειδική κλιμακωτή εισφορά με συντελεστή ανάλογο με την απόκλιση.

- Τα κοινωνικά επιδόματα (πχ τυφλότητας) θα καταβάλλονται από μία μόνο πηγή για καλύτερο έλεγχο και ταυτοποίηση. Αυτό θα ισχύει παράλληλα με τα ισχύοντα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. 

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΥΝΤΑΞΗ:Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ


Μία από τις μεγαλύτερες αδικίες του ασφαλιστικού μας συστήματος υπάρχει στη διαδικασία και τις προϋποθέσεις λήψης προσωρινής σύνταξης, όπως ισχύουν με το νόμο 3996/2011, σε συνδυασμό με τις διευκρινιστικές εγκυκλίους. Και εξηγούμαι: κάθε ασφαλισμένος, ο οποίος καταθέτει αίτηση για συνταξιοδότηση, λόγω της μεγάλης αναμονής έως την έκδοσης της οριστικής αποφάσεως από τον ασφαλιστικό φορέα, δικαιούται, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, τη λήψη σε σύντομο χρονικό διάστημα ενός ποσού έναντι, το οποίο δεν μπορεί να υπολείπεται του 80% του ποσού της σύνταξης που προκύπτει βάσει του χρόνου ασφάλισης και των μεικτών αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος το μήνα Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης ή σε περίπτωση προγενέστερης διακοπής της ασφάλισής του, των μεικτών αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησής του.
Η προσωρινή σύνταξη θεσμοθετήθηκε από το κράτος ώστε να διευκολύνει τον ασφαλισμένο οικονομικά για την περίοδο που δε θα έχει εισόδημα μέχρι την έκδοση της οριστικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, η οποία με την πάροδο του χρόνου απαιτεί μεγάλη αναμονή ,λόγω των χιλιάδων αιτήσεων, σε συνδυασμό και με την έλλειψη προσωπικού στους ασφαλιστικούς φορείς.
Όταν λοιπόν ο ασφαλισμένος συμπληρώνει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης δεν προκύπτει κάποιο θέμα. Όταν όμως δεν έχει συμπληρώσει τα απαραίτητα χρόνια εργασίας και του υπολείπεται χρόνος, θα προβεί σε αναγνώριση πλασματικών ετών, ώστε τα χρόνια πραγματικής εργασίας αθροιστικά με τα χρόνια πλασματικών ετών να φτάσουν τα απαιτούμενα χρόνια από κάθε φορέα, για έξοδο από την εργασία και απονομή σύνταξης. Η αναγνώριση πλασματικών ετών τέκνων, σπουδών, στρατιωτικής θητείας, ασφαλιστικών κενών  κλπ. μπορεί να εξοφληθεί με τρεις τρόπους: ο πρώτος είναι ο ασφαλισμένος να πληρώσει εφάπαξ όλο το ποσό που προκύπει, οπότε και θα έχει έκπτωση της τάξης του 15%. Σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο για τους πολίτες είναι σχεδόν αδύνατο να πληρωθεί ΕΦΑΠΑΞ ένα χρηματικό ποσό κάποιων χιλιάδων ευρώ από τον ασφαλισμένο. Ο δεύτερος τρόπος είναι η εξόφληση με μηνιαίες δόσεις, οι οποίες θα είναι τόσες, όσοι είναι και οι μήνες που επιθυμεί ο ασφαλισμένος να αναγνωρίσει. Ο τρίτος και πιο προσιτός στους ασφαλισμένους τρόπος είναι η εξόφληση με παρακράτηση από το ποσό της σύνταξης, δηλαδή με απλά λόγια δεν πληρώνουν από την τσέπη τους, απλά με την έκδοση της οριστικής αποφάσεως θα τους γίνεται κάθε μήνα παρακράτηση έως το 1/4 της συντάξεως, μέχρις ότου παρακρατηθεί όλο το ποσό για τους αναγνωριζόμενους χρόνους. Όποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα επιλέγει -αναγκάζεται δηλαδή να επιλέξει- τον τελευταίο τρόπο εξόφλησης.
Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ και ΑΝΤΙΦΑΣΗ έγκειται στο ότι το κράτος για την έκδοση προσωρινής σύνταξης απαιτεί να έχουν ολοσχερώς εξοφληθεί οι εισφορές για την αναγνώριση των πλασματικών ετών.Τι σημαίνει αυτό; Παραθέτω ένα παράδειγμα, για να το καταλάβουν όλοι: σε ασφαλισμένο του ΙΚΑ υπολείπονται 1.200 ένσημα, για να θεμελιώσει με τους όρους και τις προϋποθέσεις του 2011, και προβαίνει σε αίτηση αναγνώρισης πλασματικού χρόνου σπουδών για να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος χρόνος ασφάλισης. Το ποσό που προκύπτει είναι γύρω στα 8.000 ευρώ. Κι έρχεται το κράτος και σου λέει πως αν δεν μπορείς να εξοφλήσεις ΕΦΑΠΑΞ το ποσό αυτό, δε δικαιούσαι προσωρινή σύνταξη.Αν θέλεις να γίνει η εξόφληση με παρακράτηση από το ποσό της σύνταξης θα πρέπει να περιμένεις 15 και πλέον μήνες χωρίς εισόδημα για να πληρωθείς.Ουσιαστικά δηλαδή η διευκόλυνση που θέλει να κάνει το κράτος στους ασφαλισμένους δε γίνεται σε αυτούς που την έχουν πραγματικά ανάγκη, αλλά σε όσους έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν όπως στο ανωτέρω παράδειγμα το ποσό των 8.000 ευρώ ΕΦΑΠΑΞ. Και ακολουθεί άλλο -ρητορικό- ερώτημα: Αν έχω μαζέψει αυτά τα 8.000 ευρώ γιατί να τα δώσω στο κράτος, για να μου δίνει 500 το μήνα; Την έχω ανάγκη τέτοια προσωρινή σύνταξη; Και όσοι δεν έχουν το ποσό αυτό τι κάνουν; Μήπως αυτοί δεν έπρεπε να τύχουν της διευκόλυνσης, για τους πιο αδύναμους οικονομικά δεν υποτίθεται πως θεσπίστηκε το μέτρο της προσωρινής σύνταξης;  Αυτά τα ερωτήματα δε χρειάζονται απαντήσεις.
Μία είναι η λύση, η οποία θα διευκολύνει πραγματικά χιλιάδες ασφαλισμένους και τις οικογένειές τους, οι οποίοι λόγω της οικονομικής τους αδυναμίας να πληρώσουν ΕΦΑΠΑΞ τις αναλογούσες εισφορές για την αναγνώριση πλασματικών χρόνων, μένουν για 15 μήνες χωρίς ούτε ένα ευρώ εισόδημα, σε μια χώρα υπό ξένη κατοχή:

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

«Το τρένο μπορεί να μας πάει στο μέλλον αν το στηρίξουμε!»


 Αυτό λένε οι οικολόγοι, κι έχουν δίκιο. Όμως η απαξίωση και το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πιστεύουμε δυστυχώς ότι είναι προδιαγεγραμμένα από τις απαιτήσεις της τρόϊκας και τις υπογραφές που έχουν βάλει οι κυβερνητικοί για την εκποίηση δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών.
Οι Οικολόγοι δίνουν ωστόσο ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων σήμερα, και για την κυβερνητική πολιτική που ρίχνει το βάρος στην κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων την ώρα που το κόστος μετακίνησης με την συνεχή αύξηση της βενζίνης γίνεται δυσβάστακτο για τους πολίτες.

Όπως τόνισαν οι σιδηροδρομικοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τη συνάντηση που είχαν με τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Ν. Χρυσόγελο στις 11-9-012,ιδιαίτερα σημαντικά έργα σιδηροδρόμου έχουν μείνει ημιτελή , όπως αυτά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που θα ενώσει ουσιαστικά το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα, ή τη Γραμμή Ικονίου που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια ή τα έργα σύνδεσης του Προαστιακού της Πάτρας με τη γραμμή Κατάκολο-Ολυμπία.
Όπως είπε ο Ν. Χρυσόγελος, «η Ελλάδα έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, τρεις φορές κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει δίκτυο 2.500 χιλιομέτρων κλειστών αυτοκινητοδρόμων, ολοκληρωμένων ή υπό κατασκευή, ένα δίκτυο πυκνότερο από αυτό της Γαλλίας ή της Βρετανίας. Την ίδια στιγμή ακόμα και σε περιφέρειες που υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο τα δρομολόγια του τρένου έχουν ανασταλεί. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί κεντρικό μέρος της λύσης του προβλήματος των μεταφορών στην Ελλάδα», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος. «Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου προς όφελος των αυτοκινητοδρόμων, τη στιγμή που πολλοί από αυτούς αποδεικνύονται οικονομικά μη βιώσιμοι και η χρήση του ΙΧ γίνεται πλέον πραγματικά δυσβάστακτη, αποτελεί αδιέξοδη πολιτική μεταφορών. Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι σπασμωδικές ενέργειες όπως η καθολική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, δεν είναι μόνο κοινωνικά άδικες αλλά και οικονομικά αναποτελεσματικές καθώς θα αυξήσουν την εισιτηριοδιαφυγή. Απαιτείται μια συντονισμένη πολιτική συνδυασμένων μεταφορών με επίκεντρο τον σιδηρόδρομο. Είναι ανάγκη πρώτα να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το υπάρχον δίκτυο με σωστή συντήρηση και ολοκλήρωση ημιτελών κομβικών έργων σε όλη την Ελλάδα και στη συνέχεια να προχωρήσουμε μέσω ευρωπαϊκών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων σε νέες χαράξεις που θα συνδέσουν την Ελλάδα με τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.» 
Οι Οικολόγοι Πράσινοι έθεσαν το θέμα της διακοπής των δρομολογίων σε μεγάλο μέρος του δικτύου ιδίως στη Δ. Μακεδονία και την Πελοπόννησο που έχει οδυνηρές συνέπειες για την οικονομική δραστηριότητα αλλά και στην κοινωνία ιδίως στους πιο αδύναμους οικονομικά.  Συζητήθηκαν επίσης οι δυνατότητες και οι προοπτικές ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια μέσα από το σχεδιασμό του Κοινού Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου.

Στα πέντε χρόνια μετά θάνατον, η σύνταξη



Το γαϊτανάκι με την επιμήκυνση του ορίου συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 χρόνια θα κρίνει αν θα «κλειδώσει» ή όχι το πακέτο των 11,8 δισ. ευρώ. Οι τρειςπολιτικοί αρχηγοί κάνουν σαν τους «Μικρούς Εξερευνητές» και ανακαλύπτουν στις συζητήσεις τους με την τρόικα νέες μεταφυσικές λύσεις για τη διαχείριση της κρίσης χρέους.
Από την άλλη πλευρά, το «Τρίο Στούτζες» των δανειστών πιέζει. Οι νέοι φεύγουν. Οι γέροι δεν πεθαίνουν γρήγορα όσο κι αν τους κόψεις τα φάρμακα. Μια ολόκληρη κοινωνία ξεχνιέται με νέο-οθωμανικά παραμύθια της Σιλά, στις συντάξεις θα κολλήσουμε;
Μέσα σ’ όλο αυτό το σκηνικό, ο «τσάρος» της εθνικής… χρεοκοπίας (σ.σ. οικονομίας για το δαίμονα του «τυπογραφείο») έψαξε να βρει την καλύτερη δυνατή λύση που θα ικανοποιήσει τους τρεις αρχηγούς και τους τρεις της τρόικας. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τον κ.Γιάννη Στουρνάρα να ξεσκόνισε τη βιβλιοθήκη του για να βρει τον τρόπο. Μέχρι και το «Αγάπη μου συρρίκνωσα τα παιδιά» είδε σε DVD μπας και σκεφθεί κάτι.
Τη λύση έφεραν το κράξιμο του Χάρρυ Κλυν από το Twitter και η προωθημένη κριτική του σκηνοθέτη Νίκου Ζερβού από το Facebook. «Μα πώς δεν το σκέφτηκα νωρίτερα!», μονολόγησε ο Στουρνάρας. Ο «Δράκουλας των Εξαρχείων» δείχνει το δρόμο για τα νέα όρια συνταξιοδότησης.
Μόλις ο κ. Στουρνάρας άνοιξε τα μάτια του, είδε τα τηλεοπτικά συνεργεία να τού παίρνουν δηλώσεις ενώ πιο δίπλα ο Πωλ Τόμσεν έκλαιγε σαν τη Μάρθα Βούρτση από τη συγκίνηση: Το νέο όριο συνταξιοδότησης είναι πλέον γεγονός. Η σύνταξη δεν είναι παίξε – γέλασε, ούτε για του τέτοιου τα εννιάμερα.
Η κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα παρουσιάζουν μια παγκόσμια πρωτοτυπία:Σύνταξη στα πέντε χρόνια μετά το θάνατο του ασφαλισμένου (για να είναι όλοι ευχαριστημένοι)…
Ήδη οι πρώτες ενέργειες είναι στα σκαριά. Το υπουργικό συμβούλιο θα συνεδριάζει στον «Ευαγγελισμό» (για να υπάρχει και η επιστημονική αντίληψη του πράγματος, βρε αδερφέ). Στο πλαίσιο της αποκέντρωσης και της περιστολής δαπανών, όπως έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση στην τρόικα, το υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα μεταφερθεί στο Γ’ Νεκροταφείο.
Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να εξυπηρετηθούν από κάποιους κυρίους με μαύρα κουστούμια, τους οποίους για συντομία φωνάζουν «κοράκια» και θα συμπληρώνουν τα απαραίτητα έντυπα για λογαριασμό τους.
Οι διαδικασίες θα είναι ταχύτατες και τόσο πρωτοποριακές ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα παραφράσουν γνωστό τραγούδι της δεκαετίας του ’60 και θα τραγουδούν:
«Του τροϊκανού απέναντι,
πείτε του πως πεθαίνω…».
Τις πρώτες 40 μέρες θα ετοιμάζονται τα χαρτιά και μετά το καφεδάκι της παρηγοριάς για συγγενείς και φίλους θα μπαίνουν τα πρώτα χαρτόσημα. Στην τριετία, επιτροπή από ελεγκτές της τρόικας θα ελέγχουν αν ο τεζαρισμένος είναι ακατάλληλος για εργασία και ο ενδιαφερόμενος θα μπαίνει στην τελική ευθεία (την οριζόντια) για τη συνταξιοδότηση.
Όταν, τέλος, συμπληρωθεί η πενταετία σε τόπο χλοερό και τόπο αναπαύσεως θα παίρνει τα ψίχουλα που τού αναλογούν ύστερα από τα 35 χρόνια υπόστασης στα μάταια.
Όσον αφορά στην πρόωρη σύνταξη, οι κύριοι με τα μαύρα θα εξετάσουν μια λύση μακράς πνοής. Ασχέτως με το πόσο έχει εργασθεί ο ενδιαφερόμενος θα παίρνει το αντίτιμο για ένα φραπέ (σκέτο, της παρηγοριάς), ένα νεράκι και μια τυρόπιτα την ημέρα. Αν αντέξει, στην τριετία θα χορηγείται σαν δώρο προς τον πρόωρα συνταξιούχο μια θηλειά ώστε να μην υπάρχει απόκλιση του στόχου.
«Ντριιιινννν…», το ξυπνητήρι έκοψε τον ειρμό του κ. Γιάννη Στουρνάρα. Κι ήταν τόσο ιδανικό τούτο το όνειρο.
Μέχρι να ετοιμαστεί και να φύγει ο υπουργός για το γραφείο του, ο ταχυδρόμος είχε αφήσει την«Εστία» στο κεφαλόσκαλο του σπιτιού του. «Ραγδαία η αύξησις της ανεργίας εις τους νέους» έγραφε κι ο υπουργός απόρησε: «Τι διάβολο, δεν γερνούν ποτέ να ζητήσουν σύνταξη;»…

Όλα στο τραπέζι για εργασιακά και ασφαλιστικό

Στα εργασιακά δίνεται τις τελευταίες ημέρες μια νέα «μάχη» από την πλευρά της κυβέρνησης, με τους εκπροσώπους των δανειστών να επιμένουν στις αλλαγές στο χρόνο εργασίας των Ελλήνων, όχι όμως σε επίπεδο θεσμοθετημένου 8ώρου, αλλά στο πλαίσιο της διευθέτησης. 

Στην ουσία η Τρόικα ζητά να περάσουν οι Έληνες από το 8ωρο λάστιχο, στο 5ήμερο λάστιχο, χωρίς να παρεμβαίνουν στο «ευρωπαϊκό κεκτημένο» που έχει τεθεί ως κόκκινη γραμμή από τους κυβερνητικούς εταίρους. 

Ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης δηλώνει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή ότι δεν τίθεται θέμα ρύθμισης για την εξαήμερη εργασία και το ύψος των αποζημιώσεων, ενώ παραδέχεται πως η Πολιτεία θα έχει πλέον καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα. 

Τα καυτά θέματα του χρόνου εργασίας θα συζητηθούν στην επιτροπή κοινωνικού διαλόγου, στη σύσταση της οποίας προχώρησε την Παρασκευή το υπουργείο Εργασίας. Την ίδια μέρα βέβαια, σε ένα άλλο υπουργείο, το Ανάπτυξης, φαίνεται πως άνοιγε διάπλατα το θέμα του ωραρίου λειτουργίας των εργαζόμενων, παράλληλα και ανεξάρτητα από το χρόνο λειτουργίας των καταστημάτων και των Τραπεζών.

Στο επίπεδο του ασφαλιστικού, η αύξηση του γενικού ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67, η μείωση των συντάξεων και ο δραματικός περιορισμός των κοινωνικών επιδομάτων περιλαμβάνονται στο πακέτο μέτρων που θα σφραγίσουν οι πολιτικοί αρχηγοί που συμμετέχουν στο κυβερνητικό σχήμα. Σε όλο αυτό το σκηνικό, ήρθε και η απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, σύμφωνα με την οποία, τα σκληρά μέτρα λιτότητας, οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, αλλά και η εκρηκτική αύξηση της ανεργίας, έχουν οδηγήσει το ασφαλιστικό σύστημα της Ελλάδας, στα όρια της κατάρρευσης. Προειδοποιεί μάλιστα την τρόικα και την ελληνική κυβέρνηση, ότι εάν δεν διατηρηθούν οι παροχές κοινωνικής ασφάλισης (συντάξεις, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη) στα ελάχιστα επίπεδα που έχουν οριοθετηθεί μέσω του Ευρωπαϊκού Κώδικα Κοινωνικής Ασφάλισης που υπάρχει από το 1981, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να διαταραχθεί η κοινωνική ειρήνη.

Εργασιακό

Τη διαπραγμάτευση για τα εργασιακά φαίνεται πως την έχει πάρει επάνω του ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, εκτιμώντας ότι περαιτέρω ευελιξίες στην αγορά εργασίας δεν θα έχει παρά μόνο αρνητικό αποτέλεσμα στην προσπάθεια της Ελλάδας να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά. Κάτι που για πρώτη φορά, σύμφωνα με πληροφορίες, προσπάθησε με κατηγορηματικό τρόπο να πει στους τροϊκανούς και ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, παγώνοντας όμως από την αδιαλλαξία των δανειστών, οι οποίοι μπορεί να μην ήταν το ίδιο σκληροί σε σχέση με τις προηγούμενες επισκέψεις τους στο συγκεκριμένο υπουργείο, επέμεναν όμως σθεναρά, σε όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στο επίμαχο e-mail για τα εργασιακά. Βέβαια, το γεγονός ότι οι όποιες αλλαγές στα εργασιακά τέθηκαν υπό το πρίσμα του λεγόμενου «ευρωπαϊκού κεκτημένου» όπως το ανέλυσε μετά από την τελευταία συνάντηση της εγχώριας τρόικας, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, αφήνει πολλά παράθυρα τελικά να περάσουν όλες οι επιταγές των δανειστών. 

Και αυτό γιατί τόσο στην αλληλογραφία όσο και κατά τις συναντήσεις με τα τεχνικά κλιμάκια αλλά και τους επικεφαλής της Τρόικας, ποτέ δεν τέθηκε θέμα κατάργησης του θεσμοθετημένου χρόνου εργασίας, που θα έφερνε τη χώρα μας εκτός ευρωπαϊκής πρακτικής. Αυτό που ζητείται και μάλιστα μετ’ επιτάσεως, είναι εντός του θεσμοθετημένου πλαισίου, να υπάρχει η δυνατότητα των εργοδοτών να «διευθετούν» τον εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας, βάσει των αναγκών της επιχείρησης. Αντί δηλαδή για το ελαστικό 8ωρο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, να πάμε στο ελαστικό 5ήμερο. Ο εργαζόμενος θα απασχολείται ακόμη και 6 ημέρες την εβδομάδα, με αντιστάθμισμα του χρόνου στην επόμενη, χωρίς ο εργοδότης να πληρώνει υπερωρίες ή υπερεργασία. Ακόμη και η απαίτηση για 11ωρου διαλείμματος ανάμεσα στις δύο βάρδιες, αυτό ορίζει η Κοινοτική Οδηγία. Συνεπώς, οι κόκκινες γραμμές που θέτει η κυβέρνηση στους δανειστές, με μπροστάρη τον ίδιο τον πρωθυπουργό, όπως ο ίδιος ενημέρωσε τον Γ. Βρούτση, μπορούν πολύ εύκολα, να προσπελαστούν, με αλλαγή της διατύπωσης και χωρίς καμία αλλαγή στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα. 

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των δανειστών επιμένουν στο θέμα του ωραρίου «χτυπώντας» σε δύο ταμπλό. Έτσι, επαναφέρουν το θέμα μέσα από τις συζητήσεις με το υπουργείο Ανάπτυξης, ζητώντας την πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων στο πλαίσιο της συζήτησης για την άρση των στρεβλώσεων και την καλύτερη λειτουργία της αγοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τρόικα φέρεται να έχει θέσει την αποδέσμευση των ωρών λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων και των τραπεζών από το ωράριο εργασίας των εργαζομένων. Έτσι, επανέρχεται η συζήτηση για 6ήμερη εργασία και το κυμαινόμενο ωράριο, χωρίς οι επιχειρήσεις να πληρώνουν υπερωρίες ή υπερεργασία. 

«Μάχη» αναμένεται να δοθεί στο θέμα των αποζημιώσεων, καθώς οι δανειστές φαίνεται πως δεν δέχονται κουβέντα στο αίτημά τους για μείωση του κόστους «εξόδου από την αγορά εργασίας»... Πάντως εχθές, ο Γ. Βρούτσης, σε συνέντευξή του απέκλεισε μείωση των αποζημιώσεων.

Ασφαλιστικό

Όσο για τα υπόλοιπα μέτρα, το «πακέτο Βρούτση» που την τελική του μορφή έλαβε από το υπουργείο Οικονομικών και θα σφραγιστεί από τους πολιτικούς αρχηγούς περιλαμβάνει την αύξηση των γενικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67, με προσαρμογές όλων των ενδιάμεσων ορίων που αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις ακόμη και κατά 5 χρόνια. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ήδη, στο υπουργείο Εργασίας επεξεργάζονται τις απαιτούμενες ρυθμίσεις, οι οποίες βέβαια δεν είναι και τόσο εύκολο να ετοιμασθούν άμεσα, λόγω της πανσπερμίας των ασφαλιστικών διατάξεων. 

Έτοιμες είναι οι διατάξεις που προβλέπουν περικοπές στα οικογενειακά και αναπηρικά επιδόματα. 

Υπό διαπραγμάτευση, χωρίς όμως μεγάλη τύχη να διασωθούν, βρίσκονται τα επιδόματα που έχουν αντικαταστήσει την 13η και 14η κύρια σύνταξη, καθώς και οι δύο επιπλέον επικουρικές συντάξεις. 

Πλην της κατάργησης των δώρων και των κλιμακωτών περικοπών στις συντάξεις, από 700 ή 1000 ευρώ (κύριες και επικουρικές), στο βασικό σενάριο της κυβέρνησης, οι συνταξιούχοι έρχονται αντιμέτωποι με νέες μειώσεις στο εφάπαξ (ήδη καταρτίζονται διατάξεις νόμου), αναδρομικές κρατήσεις για εφάπαξ προηγουμένων ετών που δεν έχουν καταβληθεί ακόμα, περικοπές στις συντάξεις στρατιωτικών και αστυνομικών εξαιτίας της κατάργησης των μισθολογικών προαγωγών ενώ από τη σπόντα των μειώσεων στα ειδικά μισθολόγια θα προκύψουν και μειώσεις στις συντάξεις όσων αμείβονταν στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου με ειδικά μισθολόγια.

Επιπρόσθετα, προβλέπεται πλαφόν 720 ευρώ στις συντάξεις ανύπαντρων θυγατέρων, αύξηση του ελάχιστου χρόνου ασφάλισης από τα 15 στα 20 χρόνια για να θεμελιωθεί δικαίωμα ελάχιστης σύνταξης αλλά και ηλικιακό όριο ( 64) για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ. 

(Πηγή: capital.gr)

Οι αλλαγές στο συνταξιοδοτικό για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι το 2010 και για όσους θεμελιώνουν μετά το 2010- Τι αλλάζει για όσους έχουν έχουν ανήλικα παιδιά


Τέλος στις ευνοϊκές ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων μπαίνει από την 1η Ιανουαρίου 2013. Οσοι θα θεμελιώσουν δικαίωμα μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- θα δουν τα όρια συνταξιοδότησης να εκτινάσσονται στο 65ο έτος.
Τέλος στο ευνοϊκό καθεστώς από το νέο έτος
Τυχεροί είναι όσοι πρόλαβαν να θεμελιώσουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2010, καθώς δεν επηρεάστηκαν από τις τελευταίες αλλαγές στις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Μεταβατικές ρυθμίσεις ισχύουν για όσους συμπληρώνουν 25ετία τη διετία 2011-2012, με μεγάλους κερδισμένους τους άντρες με ανήλικα παιδιά (καθώς... επιταχύνεται η συνταξιοδότηση).
Οπως ήδη αναφέρθηκε, όσοι θα θεμελιώσουν δικαίωμα από την 1η Ιανουαρίου 2013 χάνουν όλες τις ευνοϊκές ρυθμίσεις συνταξιοδότησης, ακόμα και αν έχουν ανήλικα παιδιά. Οι μόνοι που διασώζονται είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι με ανάπηρα παιδιά ή ανίκανο σύζυγο.
Για την ταχύτερη θεμελίωση δικαιώματος οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη ασφάλισης, που φέτος μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα δέκα (εκ των οποίων τα πέντε είναι πλασματικά έτη για τα παιδιά). Ωστόσο, το πόσα χρόνια θα αναγνωριστούν είναι σε άμεση συνάρτηση με το έτος συμπλήρωσης της 25ετίας, καθώς ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις μετά το 2011.
Τέλος στο ευνοϊκό καθεστώς από το νέο έτος
Προσυνταξιοδοτικό καθεστώς
Το επόμενο διάστημα μένει να ξεκαθαρίσει και αν θα εφαρμοστεί ένα νέου τύπου προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, που θα «αντικαταστήσει» την εφεδρεία. Σε περίπτωση που κλειδώσει αυτό το μέτρο αναμένεται να επηρεαστούν όσοι βρίσκονται περίπου τρία έτη πριν από τη σύνταξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν τη στιγμή εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια για το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί το μέτρο και ποιους θα επηρεάσει. Το βασικό σενάριο προβλέπει τον υπολογισμό πλασματικών ετών ή εναλλακτικά του χρόνου που έχει διανυθεί στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να αποφασιστεί ποιοι θα ενταχθούν στο λεγόμενο προσυνταξιοδοτικό καθεστώς.
Τέλος στο ευνοϊκό καθεστώς από το νέο έτος
Το «Εθνος-Συντάξεις» παρουσιάζει σήμερα αναλυτικά τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από το Δημόσιο ανάλογα με το έτος θεμελίωσης δικαιώματος.

Συνταξιοδότηση πολλών «ταχυτήτων» στο Δημόσιο
Διαφορετικές «ταχύτητες» ισχύουν για τη συνταξιοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων, με το όριο ηλικίας να συνδέεται άμεσα με το έτος θεμελίωσης δικαιώματος. Οι αποκλίσεις στην ηλικία συνταξιοδότησης φτάνουν έως και τα πέντε έτη, ενώ από το 2013 ισχύουν ενιαίες ρυθμίσεις για όλους τους ασφαλισμένους.
Τέλος στο ευνοϊκό καθεστώς από το νέο έτος
Αναλυτικά οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης για όσους δημοσίους υπαλλήλους δεν έχουν ανήλικα παιδιά και ασφαλίστηκαν το διάστημα 1983 έως και 1992 έχουν ως εξής:
  • Ανδρες που θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2010. Με τη συμπλήρωση 25 ετών ασφάλισης καταβάλλεται πλήρης σύνταξη στα 65 και μειωμένη στα 60.
  • Γυναίκες που θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2010. Είναι «τυχερές» καθώς έχουν διατηρήσει το ευνοϊκό καθεστώς συνταξιοδότησης. Η έξοδος με 25ετία γίνεται σε ηλικία 60 χρονών, ενώ καταβάλλεται μειωμένη σύνταξη στα 55.
  • Ανδρες και γυναίκες που θεμελίωσαν δικαίωμα μέσα στο 2011. Ισχύουν ενιαίες ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση με 25 χρόνια υπηρεσίας. Ειδικότερα, πλήρης σύνταξη καταβάλλεται στα 61 και μειωμένη στα 56.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως οι άνδρες δημόσιοι υπάλληλοι είναι κερδισμένοι, καθώς το όριο συνταξιοδότησης μειώθηκε κατά τέσσερα χρόνια. Ωστόσο, αυτό ισχύει μόνο για όσους θεμελίωσαν πέρσι δικαίωμα.
  • Ανδρες και γυναίκες που θεμελιώνουν φέτος δικαίωμα. Με 25ετία καταβάλλεται πλήρης σύνταξη στα 63 και μειωμένη στα 58. Είναι η τελευταία χρονιά που ισχύουν μεταβατικές ρυθμίσεις για συνταξιοδότηση, με κερδισμένους και σε αυτήν την περίπτωση τους άνδρες που θεμελιώνουν δικαίωμα.
  • Δημόσιοι υπάλληλοι που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1ης Ιανουαρίου 2013 και μετά. Μπαίνουν τέλος στις ειδικές ρυθμίσεις συνταξιοδότησης και το όριο ηλικίας για τη συνταξιοδότηση πηγαίνει στα 65 έτη. Πάντως, με 25ετία δίνεται η δυνατότητα και μειωμένης σύνταξης στα 60.
Οπως ήδη αναφέρθηκε, οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις ισχύουν για άνδρες και γυναίκες που είναι άγαμοι, έγγαμοι ή χήροι και είτε δεν έχουν παιδιά είτε έχουν ενήλικα παιδιά.
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
Εξοδος με 25ετία για τους γονείς αναπήρων τέκνων
Ειδικές ρυθμίσεις για τη συνταξιοδότηση ισχύουν για τους γονείς αναπήρων τέκνων και τους δημοσίους υπαλλήλους με ανίκανο σύζυγο. Το δικαίωμα αυτό πλέον μπορεί να ασκηθεί και από τους άνδρες και από τις γυναίκες.
Συγκεκριμένα, από το 2011 και μετά η «έξοδος» γίνεται με 25ετία σε ηλικία 50 ετών, ανεξαρτήτως του έτους θεμελίωσης δικαιώματος. Χρειάζεται όμως το άτομο με ειδικές ανάγκες να κατέχει ποσοστό αναπηρίας πλέον του 67 % κατά κρίση της ΑΣΥΕ (Ανώτατη Στρατιωτική Υγειονομική Επιτροπή) και να είναι ανίκανο για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα.
Η σύνταξη που θα απονεμηθεί στην περίπτωση αυτή θα είναι πλήρης και αναλογική των ετών υπηρεσίας που έχουν διανυθεί τη στιγμή της αίτησης. Το δικαίωμα για τους γονείς αναπήρων μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς.
Σημειώνεται πως μέχρι το τέλος του 2010 το όριο ηλικίας ήταν στο 50ό έτος για τις γυναίκες αλλά δεν υπήρχε ειδικό καθεστώς για τους άνδρες.
Θεμελίωση με 25ετία
Για την πλειοψηφία των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα η θεμελίωση του δικαιώματος επέρχεται με τη συμπλήρωση 25 ετών ασφάλισης. Εδώ πρέπει να τονιστεί πως ο χρόνος ασφάλισης πρέπει να είναι άρτιος. Δηλαδή, δεν αρκεί να έχουν συμπληρωθεί 24 έτη 6 μήνες και 1 ημέρα. Για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος δεν υπολογίζεται πλασματικά ένα εξάμηνο, ο χρόνος της 25ετίας οφείλει να έχει συμπληρωθεί εξολοκλήρου.
Ουσιαστικά, με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, οι δημόσιοι υπάλληλοι «κλειδώνουν» το όριο ηλικίας που ισχύει τη συγκεκριμένη χρονιά. Στη συνέχεια μπορούν να παραμείνουν στην εργασία τους και να αποχωρήσουν, όποτε πιάσουν αυτό το όριο (ανεξαρτήτως των όποιων αλλαγών έχουν επέλθει στο ασφαλιστικό).
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως η θεμελίωση γίνεται αυτοδίκαια. Δεν είναι απαραίτητη καμιά ενέργεια, αίτηση από πλευράς του ασφαλισμένου για να επιτευχθεί. Ούτε βέβαια και είναι υποχρεωμένη η υπηρεσία να εκδίδει πιστοποιητικό με το οποίο να βεβαιώνεται το γεγονός αυτό.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Τυχεροί όσοι «κλειδώνουν» δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2010
Mε 37 χρόνια ασφάλισης και σε ηλικία 59 ετών γίνεται η έξοδος από το Δημόσιο για όσους μπήκαν στην αγορά εργασίας από το 1983 έως και το 1992 και θεμελιώνουν φέτος δικαίωμα. Στόχος είναι σταδιακά να κλείσουν οι πόρτες εξόδου για όσους δεν έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης και το 60ό έτος της ηλικίας.
Tυχεροί είναι όσοι πρόλαβαν να θεμελιώσουν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2010. Oι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι μπορούν να βγουν στη σύνταξη με 35ετία σε ηλικία 58 ετών ή εναλλακτικά με 37 χρόνια ανεξαρτήτως ορίου αν φτάσουν αυτόν τον ιδιαίτερα υψηλό χρόνο ασφάλισης.
Aπό το 2011 ξεκίνησε η σταδιακή αύξηση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, με τα όρια ηλικίας και τα έτη ασφάλισης να είναι σε άμεση συνάρτηση με το έτος θεμελίωσης δικαιώματος. Mε βάση τον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο η αύξηση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης θα ολοκληρωθεί το 2015, ωστόσο μένει να διαπιστωθεί αν θα υπάρξει «επίσπευση» αυτών των αλλαγών.
Σημειώνεται πως για όσους έχουν ασφαλιστεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1982 έχει διατηρηθεί η 35ετία ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.
Κ. ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ - ΕΘΝΟΣ, 4/9/2012

BIg deal Cosco - ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Προβλέπεται ίδρυση θυγατρικής σε Βαλκανικές χώρες καθώς κ εταιρεία logistics που θα χρησιμοποιεί το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας της βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕκαθώς είναι ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση σημαντικής συμφωνίας με την Cosco η οποία θα δημιουργήσει νέα δεδομένα τόσο για την ίδια τη σιδηροδρομική εταιρεία όσο και για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις
οι οποίες αναμένεται να «καρποφορήσουν» προς το τέλος Οκτωβρίου ώστε να δημιουργηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας μια εφοδιαστική αλυσίδα για μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Η συμφωνία αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας η οποία θα μετατραπεί σε «κόμβο» μεταφοράς εμπορευμάτων από τις Ασιατικές χώρες προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η τελική έκβαση της συμφωνίας εξαρτάται από την επίσκεψη των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται η Cosco οι οποίες μέσα στον Οκτώβριο θα επισκεφτούν την Ελλάδα προκειμένου να ενημερωθούν για τον τρόπο μεταφοράς των εμπορευμάτων τους μέσω σιδηροδρομικών δικτύων που θα μειώσει τον χρόνο μεταφοράς από τη χώρα μας στην Κεντρική Ευρώπη κατά περίπου οκτώ μέρες!
Διαπραγματεύσεις
Εδώ και περίπου έξι μήνες η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι εκπρόσωποι της Cosco έχουν προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για την μεταφορά των κοντέινερς που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και τα οποία πρέπει να διοχετευτούν στην Κεντρική Ευρώπη. Καταρχήν για την υπογραφή της συμφωνίας θα απαιτηθεί η σύσταση μιας νέας εταιρείας θυγατρικής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για logistics και η οποία δεν θα προσλάβει μηχανοδηγούς αλλά θα χρησιμοποιεί τους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η νέα εταιρεία θα υπογράψει συμβόλαια με ανταποδοτικές ρήτρες που θα καλείται να πληρώνει σε περίπτωση που η μεταφορά των προϊόντων δεν πραγματοποιείται εγκαίρως, ενώ θα μπορεί να ελέγχεται το κόστος της και τα κέρδη της από τις εταιρείες με τις οποίες θα υπογράψει συμφωνία μεταφοράς. Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια. Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:
1. Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται μέχρι το Θριάσιο Πεδίο με φορτηγά μέχρι να παραδοθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο.
2. Μετά θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσω Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης στην Ειδομένη.
3. Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και την Τσεχία.
Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου τέσσερις ημέρες όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.
Τι θα αποκομίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της από εμπορευματικές μεταφορές θα επιφέρει η υπογραφή της παραπάνω συμφωνίας η οποία αποτελεί μονόδρομο ώστε η εταιρεία να συνεχίσει να υλοποιεί εμπορευματικές μεταφορές.
Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει από τις εμπορευματικές μεταφορές κύκλο εργασιών που φτάνει τα 24 εκατ. ευρώ. αν η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά ενός ή δύο τρένων την ημέρα προς την Κεντρική Ευρώπη αυτό θα οδηγούσε άμεσα σε διπλασιασμό του τζίρου της. Αν υπολογίσει κανείς ότι η δυναμικότητα του λιμανιού είναι 20 έως 40 τρένα την ημέρα ακόμα και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε δέκα τρένα καθημερινά τότε ο τζίρος ετησίως θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ.
Δεν είναι τυχαίο ότι από μελέτες της διοίκησης της εταιρείας προκύπτει ότι αν η συμφωνία αναπτυχθεί τότε θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Σήμερα η μεταφορά αυτών των εμπορευμάτων γίνεται μέσω δύο διαδρόμων οι οποίοι απαιτούν μετεκφόρτωση σε πλοία.
Η πρώτη συνεχίζει μέσω Γιβραλτάρ, Αμβούργου και μετά με τρένο μέσω των γερμανικών σιδηροδρόμων. Η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι την Τσεχία απαιτεί δώδεκα ημέρες.
Η δεύτερη διαδρομή πάει με μικρότερα πλοία στο λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία και μετά πάλι μέσω σιδηροδρομικού δικτύου. Και αυτή η διαδρομή απαιτεί δώδεκα μέρες για να ολοκληρωθεί ενώ αρνητικό είναι το γεγονός ότι το λιμάνι του Κόπερ δεν μπορεί να υποδεχθεί μεγάλα πλοία αλλά μέχρι 14.000 τόνους, γεγονός που απαιτεί την μετεκφόρτωση σε μικρότερα πλοία.
Οι ανταγωνιστές
Σε περίπτωση που ναυαγήσει η συμφωνία τουλάχιστον τρεις ανταγωνιστικές εταιρείες προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν να συνεργαστούν με την Cosco ώστε να δημιουργήσουν αυτό τον νέο «διάδρομο» εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη.
Οι Σλοβένοι, οι Ρουμάνοι αλλά και οι Γερμανοί μπορούν να πάρουν πιστοποίηση για τα τρένα τους και να κινηθούν άνετα πάνω στις ράγες του ΟΣΕ μιας και το νομοθετικό μας πλαίσιο προβλέπει τη χρήση των γραμμών του ΟΣΕ και από άλλες εταιρείες. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα είχε ως αποτέλεσμα ακόμα και τον «αποκλεισμό» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις εμπορευματικές μεταφορές, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και σε λουκέτο την εταιρεία.
Ιδιωτικοποίηση
Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση μπορεί να συνδυαστεί με τη συμφωνία και μάλιστα να γίνει ιδιαίτερα ελκυστική για διεθνείς οργανισμούς ή άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευμάτων. Η συμφωνία αυτή όμως δίνει και μία ακόμα εναλλακτική λύση που είναι η ιδιωτικοποίηση μόνο της εμπορευματικής δραστηριότητας και μάλιστα χωρίς assets. Δηλαδή να εκχωρηθεί σε ένα κονσόρτσιουμ ιδιωτών (ίσως μεγάλων πελατών ή εν δυνάμει πελατών) η αποκλειστική χρήση της σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των logistics, παραμένοντας η έλξη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ζηλιασκόπουλος Θανάσης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στρατηγική συμφωνία
«Η συμφωνία που μελετάμε εδώ και μήνες είναι στρατηγικής σημασίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μπορεί να δώσει τη δυναμική αναπτυξιακή ώθηση που απαιτείται για να καθιερώσει την εταιρεία ως απαραίτητο συνδετικό κρίκο στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Πρέπει όμως να τονίσω ότι αν η συμφωνία αυτή δεν υλοποιηθεί, οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορούν να διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα και μπορεί να εκμηδενιστούν, ιδίως εάν οι ανταγωνιστικές σιδηροδρομικές εταιρείες υλοποιήσουν τη συμφωνία που σχεδιάσαμε χρησιμοποιώντας το ελληνικό δίκτυο αλλά με δικά τους τρένα και μηχανοδηγούς. Τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χάσει ακόμα και αυτές τις εμπορευματικές μεταφορές που εκτελεί σήμερα».
Τι χρειάζεται ο Πειραιάς
Για να γίνει ο Πειραιάς ανταγωνιστικός χερσαίος διαμετακομιστικός κόμβος είναι αναγκαία τα παρακάτω:
1. Άμεση ανάταξη της τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και φωτοσήμανσης σε όλο το δίκτυο του ΟΣΕ και λήψη μέτρων ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του.
2. Ανάταξη της ηλεκτροκίνησης μέχρι την Τιθορέα και επίσπευση των έργων στον ορεινό όγκο Τιθορέας-Δομοκού.
3. Επέκταση της λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δίκτυο των Σκοπίων και Σερβίας, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του transit time μέχρι τουλάχιστον την Ουγγαρία.

www.imerisia.gr - Μαρία Μόσχου

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Μαραζώνει ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Θεσσαλονίκης




Ολοένα και λιγοστεύουν τα καταστήματα που φιλοξενούνται στον σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη.

Το 2009 ο σταθμός του ΟΣΕ μετρούσε περί τα 17 καταστήματα, αρκετά από τα οποία έχουν κλείσει.

Τον πρώτο χρόνο, οι καταστηματάρχες εκτιμούν ότι οι ημερήσιοι επιβάτες έφταναν τις 10.000, αλλά στην συνέχεια – σύμφωνα με τους εμπόρους – μειώθηκε, είτε η επιβατική κίνηση, είτε η αγοραστική τους δύναμη.

Υπενθυμίζεται ότι, κάποτε, στα σχέδια της ΓΑΙΑΟΣΕ ήταν η δημιουργία ξενοδοχείου στον σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Γενική απεργία στις 26 Σεπτεμβρίου προκήρυξαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ


Γενική 24ωρη απεργία, σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, προκήρυξε την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου, η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Την ημέρα της απεργίας θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στο Πεδίον του Άρεως.

Οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις προχωρούν σε κινητοποιήσεις, κατά των νέων μέτρων, που ετοιμάζονται για μειώσεις μισθών, συντάξεων, ανατροπής των εργασιακών σχέσεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Παραλλήλως, ετοιμάζουν κλιμάκωση των αντιδράσεων την περίοδο συζήτησης των μέτρων στην Βουλή.

Σε ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΕ υπογραμμίζει πως απορρίπτει την κυβερνητική παρέμβαση για νομοθετική ρύθμιση των κατώτατων μισθών και ημερομισθίων στον ιδιωτικό τομέα, την κατάργηση των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, τις προθέσεις κατ΄ εντολή των δανειστών για μείωση των αποζημιώσεων, αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, κατάργηση, στην ουσία, κάθε εργατικού δικαιώματος που έχει απομείνει.

Αντισυνταγματική η μείωση του κατώτατου μισθού - κατάργηση μετενέργειας


Νομικά ανίσχυρη, διότι εκδόθηκε κατά παράβαση του Συντάγματος, έκρινε την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου με την οποία μειώθηκε ο κατώτατος μισθός και καταργήθηκε η μετενέργεια των συλλογικών συμβάσεων, το Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκιδικής, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ).

«Το Δικαστήριο, σε μια από τις πρώτες δικαστικές αποφάσεις που εκδίδονται μετά τη θέση σε ισχύ της με αρ. 6/2012 ΠΥΣ, έκρινε ότι η τελευταία είναι νομικά ανίσχυρη, διότι εκδόθηκε από τη Διοίκηση κατά παράβαση του Συντάγματος (άρθρα 26 και 43 παρ. 2), χωρίς δηλαδή εξουσιοδοτική κάλυψη. Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση η οποία θέτει εκποδών τις σαρωτικές νομοθετικές μεταβολές της με αρ. 6 ΠΥΣ» σημειώνει η Ομοσπονδία.

Όπως αναφέρει η ΟΣΜΕ «με την με αρ. 24/2012 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκιδικής κρίθηκαν άκυρες οι απολύσεις πέντε συναδέλφων από το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, οδηγών και εισπρακτόρων, που είχαν γίνει το Μάρτιο του 2012, και υποχρεώθηκε ο εργοδότης να αποδέχεται τις υπηρεσίες τους και να τους καταβάλει μισθούς υπερημερίας για το διάστημα από την απόλυσή τους έως τον Αύγουστο του 2012.